Star Wars: The High Republic Adventures#2 Review

in de wereld van strips, men kan aannemen dat een serie als Star Wars: The High Republic Adventures is gericht op een jonger publiek. In de wereld van Star Wars kun je echter aannemen dat dat niet verdomd iets betekent. Fans van deze iconische franchise verslinden zowat elke inhoud van waarde. Met romans en strips die in het nieuwe tijdperk van High Republic inluiden, leren we langzaam een ​​aantal mensen en krachten kennen in deze nieuwe periode voor de Jedi. Over het algemeen voelde het schrijven van mijn recensie voor Star Wars: The High Republic Adventures #2 als een les in het opnieuw leren van wat ik leuk vind aan Star Wars. Deze personages, slechts enkele maanden oud na de lancering van het High Republic Era, voelen al een geweldige pasvorm.

Een verschrikkelijke situatie wordt erger in Star Wars: The High Republic Adventures #2

Afbeelding Credit: IDW

Zou het op Trymant IV erger kunnen worden? In de High Republic Adventures #1 hebben we Zeen en Lula ontmoet. Lula, een padawan duwde plotseling in een aanzienlijk conflict met de mysterieuze Nihil, en Zeen, een krachtgevoelige tiener die werd grootgebracht om de mysterieuze kracht te vrezen. Na het afronden van vorige week had de Nihil de Jedi omringd. Een gevecht breekt uit en het Jedi werkt om de controle over de situatie te herwinnen. Zeen’s vriend Krix is ​​geschokt om zijn oude metgezel competent te zien in de Force. De Nihil -leider Marchion Ro nadert Krix over het helpen van de vervelende Jedi. Ondanks dat hij zich verscheurd voelt over zijn vriendschap met Zeen, suggereert dorpsoudste Tromak Ro dat Krix iets zag dat nuttig kon blijken te zijn. De twee volgen Ro naar zijn schip.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.MP4

0 seconden van 12 minuten, 40 seconden

Live
00:00
12:40
12:40

Zeen, die dit allemaal ziet, smeekt de Jedi om haar vriend te redden. Een jonge meester Yoda besluit dat hij Ro en de anderen op het schip zal volgen voor redding. Achtergelaten om de Padawan te beschermen die vecht tegen de Nihil -piraten is meester -buck. Buck kondigde trots aan dat hij bekend staat als “emmers bloed”, maar herinnerde Yoda eraan dat hij geen jager is. Het lijkt in het begin verwarrend, maar er is een leuke uitbetaling.

Met Yoda die Zulu’s Pet Cru, Cham Cham leent, achtervolgt hij Krix op het schip en smeekt hem om terug te keren naar zijn vriend. Krix voelt zich verraden en waarschuwt RO dat Yoda op het schip zit. Terug in de strijd blijkt Zeen behoorlijk nuttig te zijn met haar krachtkrachten. Terwijl Krix ontsnapt aan hyperspace met de Nihil, trekken Lula en de Jedi zich terug naar het Starlight Beacon.

Thema’s verschijnen en beelden die deze serie opnieuw de moeite waard zijn

Afbeelding Credit: IDW

Net als in mijn A A Test of Courage Review, zal ik herhalen dat dit verhaal niet voelt alsof het te simplistisch is voor volwassenen. Bij het schrijven van mijn recensie voor Star Wars: The High Republic Adventures #2, hoop ik te benadrukken hoe plezierig deze serie is. Het verhaal is goed, en zoals hierboven aangelegd, is er een geweldige dynamiek tussen de drie tieners die centraal staan ​​in dit verhaal. Terwijl ze het Starlight -baken naderen, bespreken Lula en Zeen de ware stress van wat er in de Melkweg gebeurt. Over het algemeen heeft de groeiende onrust iedereen, zelfs de Jedi. Deze thema’s van verlies, zorg voor de toekomst en het naderende gevaar raken op dit moment hard geraakt. De Nihil verhoogt het leven voor miljoenen en deze jonge volwassenen hebben moeite om het te begrijpen.

Nogmaals, het kleurrijke karakter van deze serie is wat het voor mij verkoopt. Ik ben dol op hoeveel er van de pagina verschijnt, ondanks de grimmige plotpunten. Ik heb het gevoel dat ik de lof van illustrator Harvey Tolibao en colorist Rebecca Nalty in elk nieuw nummer zal zingen. Als je überhaupt geïnteresseerd bent in wat er met de Hoge Republiek gebeurt, dan denk ik dat deze serie Adventures een must-read is. Over het algemeen zijn de nieuwe personages veelbelovende voertuigen waardoor we dit tijdperk van de melkweg beter kunnen begrijpen. Bovendien speelt Yoda’s praktische aanwezigheid goed met levenslange fans van de Green Jedi-meester. De visuals zijn geweldig en het verhaal is gezond. Meld me aan voor #3.

Dit nieuwste IDW High Republic -verhaal is online beschikbaar en in druk in uw plaatselijke stripwinkel. Als je de avonturen van de Hoge Republiek bijhoudt, zorg er dan voor dat je je gedachten in de reacties deelt!

Uitgelichte afbeelding Credit: IDW