Agents of Shield Season Finale Review: deze show geeft alleen om zijn eigen eindspel

Het voorlaatste seizoen van de vlaggenschipreeks van Marvel Television, deze week afgerond, zonder enige directe aanbeveling voor de universele gevolgen van de afgelopen twee Avengers -film. Het is bijna een gewoonte dat de agenten van Shield Season Finale verwijzen naar alles wat er precies hetzelfde gebeurt. In hun vijfde seizoensfinale hebben de personages schuine verwijzingen gemaakt naar ‘iets dat in New York gebeurt’, maar alleen om het af te wijzen. Ze hadden te maken met hun eigen, letterlijke, wereldverschillende crisis. Maar aan het einde van seizoen zes geloofde de serie duidelijk dat het zou eindigen met de rest van de Infinity Saga. Geboren uit de allereerste Avengers -film, de ijle verbinding die deze show heeft met de grotere MCU groeide geleidelijk op afstand. Deze meest recente seizoensfinale lijkt een bericht van Agents of Shield to the Cinematic MCU dat hun verhalen net zo belangrijk zijn als de films.

Hoewel de tijdlijn wankel is, brachten een agenten van het schildkarakter tijdreizigers uit voor Tony Stark. Natuurlijk had Fitz van Iain de Caestecker een magisch oude ruimtemonoliet om hem te helpen het werk te doen. Wat fascinerend is, is het resultaat van het vijfde seizoen was een meningsverschil dat de tijd kan worden gewijzigd in de MCU. Dus, met een innovatieve hercontextualisering van een typische show gimmick, heeft dit team van misfit -helden op netwerk -tv toegang tot een kracht gelijk aan ten minste drie infinity -stenen. Evenals ze gebruikten het om hun mobiele vliegbasis Zephyr-One in een tijdmachine te veranderen! Dus, minstens een tijdje, zullen agenten van Shield zijn beurt zijn om de tijdlijn van de MCU te beïnvloeden.

Pas op! Spoilers hieronder.

Afbeelding via ABC

De allereerste MCU-helden tot tijdreizen

Aan het einde van het vierde seizoen stuurden Agents of Shield veel van hun primaire cast naar de ruimte. In een tag na credits zien we Clark Gregg’s Phil Coulson wakker in wat een gebiedsstation lijkt te zijn. In een methode was het, omdat het het verblijf was van een ondergrondse structuur die op de een of andere manier de wereld overleefde die enkele decennia eerder explodeerde. (Maak je geen zorgen, sci-fi zwaartekrachtwetenschap was zwaar opgenomen in de oplossing voor al je sceptici over precies hoe zoiets lachwekkend onmogelijk is.) Natuurlijk was dat seizoen ook tijdreizen, via een magische rots die zich wendt tot Vloeistof wanneer het het juiste geluid hoort. Hoewel het op die manier gek wordt, is de magie van deze show dat ze het net zo indrukwekkend laten werken als de MCU Ant-Man in de held veranderde die het universum redt.

x

Het is dus logisch dat ze naar dat concept zouden terugkeren, vooral omdat het hen in staat zal stellen al hun grootste hits opnieuw te spelen. Ze kunnen castleden uit eerdere seizoenen herstellen die uiteindelijk de show hebben verlaten. Bobbi Morse speelde bijvoorbeeld Mockingbird, maar nu dient nu op de Orville. Een show, die trouwens niet op hetzelfde moment aan het filmen was als het laatste seizoen van Agents of Shield. We kunnen Haley Atwell zelfs nog een keer zien als agent Carter. In feite kan deze serie die nooit enige vorm van erkenning heeft gekregen van de filmzijde van het huis, misschien gewoon het grootste debat over eindspel. Wat het belangrijkste is voor deze serie is echter zijn eigen verhaal. Een die zeker de moeite waard is om te herzien als je de show hebt gestopt met het kijken naar de show.

Agent Phil Coulson, Life Design Decoy

Dit seizoen zag Clark Gregg een ander personage met de naam Sarge. We begrepen een verband met het Phil Coulson -personage, dood voor geweldig na een ontmoeting met Ghost Rider. Dat personage is nu ook verdwenen. Toch verklaarden de producenten dat er zonder Clark Gregg geen show is. Dus brengen ze hem terug met een stripboekidee dat speelde in eerdere seizoenen van de show: Life Design Decoys. In de boeken zijn deze LMD’s Androids niet te onderscheiden van mensen totdat je ze probeert te verpesten. De vertellers begrepen dat dit de methode zou zijn die ze Coulson terug zouden krijgen, met nieuwe ‘regels’ over zijn personage om mee te spelen. Toch vonden ze dat dit snel een cheat zou zijn die Coulson doorgeven van de betekenis van zijn betekenis heeft beroofd.

Met Sarge, een schurk die lijkt op hun held, voegde het een extra laag pathos toe aan dat verdriet. In zekere zin is het bijna een jammer dat we maar één seizoen krijgen met LMD Coulson. Een primaire bron van de spanning met dit karakter is precies hoe hij verschilt van de echte. Dankzij het ultieme verraad van Sarge is het waarschijnlijk dat de meeste primaire cast waarschijnlijk niet nog een ding wil vertrouwen met het gezicht van Coulson. De schrijvers begrepen dat ze werden vernieuwd tijdens het samenstellen van dit seizoen, dus zetten ze de dreiging “Chronicom” op terwijl ze het verhaal vertellen van precies hoe Fitz en Simmons elkaar in de ruimte zouden ontdekken. Volgend seizoen lijkt het erop dat ze elkaar zowel in het gebied als de tijd zullen moeten ontdekken. Een laatste mens-race-reddend dilemma voor de weg.

Welke agenten van Shield zijn ontwikkeld voor Marvel

Afbeelding via ABC

Toen het voor het eerst in première ging, begreep niemand wat te denken van Marvel’s Agents of Shield. DaarEr werd geruchten richtlijn van Joss Whedon, wiens broer of zus de show runt en zelf wordt gecrediteerd als een uitvoerend producent, om de nieuw leven ingeblazen Coulson nooit in de films in te schakelen. (Kapitein Marvel heeft dit omgekomen.) Maar in de zeven jaar sinds zijn “dood” op het scherm redde de heranimeerde Phil Coulson de wereld vaker dan de Avengers. Toch doet de show veel voor de grotere MCU. De evaluaties van het allereerste seizoen waren niet geweldig, maar ze schokten iedereen precies in hoe ze reageerden op de Russo -broers en zussen en Stephen Markus evenals Christopher McFeely Destroying Shield. Het personage van de show overleefde dit niet alleen, maar deed de taak (na een verschijning van Samuel L. Jackson als Nick Fury) als een malafide agentschap.

Voordat er 22 films waren, bieden Agents of Shield Assisted het concept van de gekoppelde MCU. Samen met Fury verscheen Jamie Alexander’s vrouw Sif in de show, en ze produceerden zelfs hun eigen malafide Asgardiaan. Terwijl de filmthema’s naar kwaadwillende AI of magie of ruimte afdwaalden, volgde de show. Vooral voor Clark Gregg hebben ze het recht verdiend om hun eigen programma voor hun laatste seizoen in kaart te brengen. Hoe grotere MCU verdoemd is, dit laatste verhaal is alleen voor hen en hun fans. Dat betekent echter niet dat de show niet langer ‘canon’ is. Producenten vertelden Entertainment Regular dat Marvel Studios nog steeds de laatste staat heeft over wat ze kunnen en dat ze niet kunnen doen. Dus dat maakt het tijdreisaspect buitengewoon interessant.

Het beantwoorden van de grootste Avengers: Endgame Mystery

Sinds de voorlaatste film in de Infinity Saga, debatteert iedereen of Captain America’s Happy Ending met Peggy Carter plaatsvond in een afwisselend of de primaire tijdlijn. Regisseurs Joe en Anthony Russo geloven dat Cap zijn leven leefde in een alternatieve takrealiteit. Toen maakte hij zijn methode terug naar onze tijdlijn. Dit is sinds hun bewering dat tijdreizen het verleden niet kan wijzigen. Markus en McFeely, die elke solo -film van Captain America hebben geschreven, evenals de helft van zijn Avengers -films, stellen dat hij altijd de echtgenoot van Peggy was. In de wintersoldaat gaan ze uit hun methode om haar andere helft niet op foto’s te laten zien. De televisieserie heeft ook nooit haar man blootgelegd, maar ze impliceerden sterk dat hij een van haar collega -agenten zou zijn. Het is mogelijk dat agenten van Shield kunnen helpen dit concept te regelen met een kijkje op die periode.

Wat leuk is aan de regisseurs en schrijvers die het niet eens zijn over het einde, is dat het betekent dat er geen sluitend antwoord is. Het is een van die uitstekende filmmysteries waar mensen tientallen jaren over kunnen debatteren nadat de film allereerste theaters allereerst. Het hangt dus af van wat Marvel wil dat het antwoord is. Als ze deze vraag willen beantwoorden, zou een tijdreizende agenten van Shield de methode zijn om dit te doen. Natuurlijk kunnen ze de serie -finale van Agent Carter gewoon terugtrekken, gewoon door te laten zien dat zij en Enver Gjokaj’s Daniel Sousa niet samen eindigden. Dit zou de bezorgdheid nog opener laten dan voorheen. Maar op voorwaarde dat agenten van Shield een eigen traditie hebben (bijna net zo lang als de Avengers zichzelf), zou het me helemaal niet verbazen als ze het eindspel nooit aanbevelen.

Wanneer gaat Agents of Shield seizoen zeven première?

Het zevende en het laatste seizoen van Agents of Shield worden ergens in de zomer van 2020 uitgezonden, waarschijnlijk op of rond exact dezelfde datums die het dit jaar werd uitgezonden. Het primaire plot van seizoen zes met Izel, Sarge, evenals de Shrike Zombies zijn misschien niet het meest memorabele, maar het vervolgde de stijl dat Shield nu voornamelijk een buitenaards bedrijf is. Hun bedreigingen zijn niet langer Hydra of Inhumans. In plaats daarvan zijn ze zowel kosmisch als op een niveau gelijk aan de films. Fitz loste tijdreizen op voor Tony Stark. In de MCU kunnen alleen kapitein Marvel en Zephyr-One sneller reizen dan licht. De aardbeving van Chloe Benett heeft de kracht om bergen af ​​te brokkelen. Dus, wat er ook op het laatste seizoen in de wacht staat, zal passend episch zijn.

Het zevende seizoen verpakte het filmen deze week, zoals geverifieerd door de Instagram-verhalen van Ming-Na Wen. De cast heeft hun trailers leeggemaakt, het team brak de studio af. Dit team van Marvel -helden beëindigde ook hun laatste avontuur. In tegenstelling tot de allereerste zes Avengers (van wie er drie zijn geverifieerd om al terug te komen), is hun tijd in de MCU waarschijnlijk voorbij. Het is het laatste hoofdstuk in een franchise die heeft geholpen om wonder te maken waar het vandaag is. (Tenzij Disney+ specials of miniserie vereist.) Gewoonlijk genegeerd als slechts één uitbreiding van Marvel’s poging tot dominantie van de popcultuur. Evenals misschien wel, in het begin. Agenten van Shield verbeterden echter elk seizoen en er is alle reden om aan te nemen dat de uiteindelijke aflevering spectaculair zal zijn.